Science Vs. Terrorism
Nucleaire bommen, chemische en biologische middelen en het gebruik en de ontwikkeling ervan zijn geregeld door internationale verdragen. Maar deze onconventionele, vaak onzichtbare wapens voeden onze ergste angsten en zouden ook wel eens het nieuwe tijdperk van het wereldwijde terrorisme kunnen inluiden.
Robotica
Internationale terroristen zijn bereid te sterven bij aanslagen tegen burgers en militaire doelen, en als reactie daarop is het minimaliseren van het verlies van levens een absolute prioriteit geworden. Nieuwe technologische bondgenoten kunnen onontbeerlijk blijken. Robots imiteren menselijke zintuigen, en detecteren bedreigingen zonder opgemerkt te worden.