The Essex Serpent
Londense weduwe Cora Seaborn verhuist naar Essex om meer te weten te komen over een mythisch zeemonster. Ze vormt een onverwachte band met de dorpspastoor op basis van wetenschap en scepticisme, maar na een tragische gebeurtenis zijn de dorpelingen bang dat zij het wezen heeft aangetrokken.