Will Smith heeft de hoofdrol als een tiener uit de binnenstad van Philadelphia die naar Californië gestuurd wordt om bij rijke familieleden te wonen in de hoop dat ze 'hem op orde brengen en hem ouderwetse waarden aanleren', maar al snel eist Will zijn verdiende plek op als The Fresh Prince of Bel-Air.