Spencer James van South Crenshaw High wordt ingelijfd om American football te spelen voor Beverly High School. Hij besluit in te trekken bij zijn coach Billy Baker en diens gezin.
Spencer probeert iedereen zowel binnen als buiten het veld te vriend te houden en komt erachter dat de regels van Crenshaw niet gelden voor Beverly Hills. Coop heeft het ondertussen zwaar met de afwezigheid van Spencer.
Jordan maakt voor het eerst kennis met het leven in South Central LA, Billy worstelt met het vaderschap als Olivia en Layla hun vriendschap nieuw leven inblazen en Coop kan de waarheid niet langer verzwijgen.
Spencer en Asher beleven een onverwachts avontuur na drie overwinningen op rij. Coop valt voor de verleidingen die het leven te bieden heeft.
Spencers werelden botsen tijdens zijn verjaardag in Beverly Hills. Olivia en Coop vinden een ontbrekende schakel naar het verleden van hun vader en Coop en Patience weten zich geen raad met hun gevoelens voor elkaar.