Een Afro-Amerikaans gezin probeert de 'American Dream' te verwezenlijken.
In 'Pilot' is reclameman Dre blij met zijn aankomende promotie, waardoor hij de eerste zwarte senior vice president van het bedrijf wordt. Rainbow, een anesthesiologe, ziet uit naar Dre's promotie. Andre junior kondigt aan dat hij zich tot het jodendom wil bekeren, zodat hij ook een bar mitswa krijgt, net als zijn vrienden.
The Talk
Dre is teleurgesteld dat Bow Andre Jr al heeft voorgelicht omdat zij hem daar te preuts voor vindt. Hij wil de zaak rechtzetten door z'n zoon ZIJN voorlichting te geven. Maar al snel heeft Dre daar spijt van, want Andre Jr maakt hem gek met al zijn vragen over seks.
Dre wil dat Andre Jr meer zwarte kinderen in zijn sociale kring opneemt nadat hij ontdekt dat Andre Jr niet weet wat 'het knikje' inhoudt. In de hoop Diane te inspireren om arts te worden, neemt Rainbow haar mee naar haar werk in het ziekenhuis, op wat de vreselijkste dag ooit blijkt te worden.
Hoewel Dre en Rainbow hebben afgesproken dat ze hun kinderen niet meer zullen slaan als straf, is Jack ongehoorzaam waardoor deze afspraak wankelt. Zoey, Junior, Diane en een zenuwachtige Jack zijn nu bang dat hun ouders terugkomen op hun belofte.
Dre vreest dat z'n vakantielol wordt verpest als de oudere kinderen zich verzetten tegen de legendarische Halloween-traditie bij de Johnsons om elkaar zo veel mogelijk bizarre streken te leveren.