Jay heeft volwassen kinderen, kleinkinderen en een prachtige, jonge vrouw die zelf een jonge zoon heeft. Samen moeten ze de gaten tussen generaties, culturen en sociale omstandigheden overbruggen.
Het is de eerste schooldag voor de kinderen en bij de Dunphy’s maakt Phil de fout om verkeerd in te schatten hoe Claire met een leeg nest omgaat. Jay en Gloria zijn het oneens over Manny’s interessante kledingkeuze voor zijn eerste schooldag en Mitchell en Cameron schrikken als Lily voor het eerst een bult op haar hoofd krijgt.
De hele familie is uitgenodigd bij Jay en Gloria voor een barbecue en American football. Maar een eerder incident tussen Manny en Luke op school maakt het ongemakkelijk voor Gloria en Claire. Het loopt hoog op als een niet erg vleiend woord wordt gebruikt.