Maak kennis met de 9-jarige Sheldon en zijn gezin in de eerste aflevering van de serie.
Nadat Sheldon bijna is gestikt in een worstje tijdens zijn ontbijt, durft hij geen vast voedsel meer te eten en maakt hij voor het eerst kennis met stripboeken.
Sheldon heeft moeite met zijn pas verworven populariteit nadat hij met behulp van statistiek het footballteam heeft geholpen.