High school student Hiiragi Seiichi is bullied by his classmates for being a "loser;" his entire school is suddenly transported to a video game-like world of swords and sorcery.
Seiichi leaves the forest with Saria and heads to the royal capital so he can find out where his friend from school went.
Seiichi and Saria train under Artoria to become adventurers; they are teleported into a dungeon by a demon's trap.
Seiichi's attempts to cheer up Artoria; Seiichi and Saria pass their tests and successfully join the adventurer's guild.