S1, E1: Seriepremiere. Galadriel er bekymret over tegn på at en eldgammel ondskap vender tilbake. Arondir gjør en foruroligende oppdagelse. Elrond blir presentert for et interessant nytt foretak. Nori bryter hærfotenes viktigste regel.