S1, E2: En tidligere fengselsdirektør innhenter Walters hjelp for å finne en kule som kan bevise uskylden til en innsatt på dødscelle bare dager før henrettelsen hans. I mellomtiden evaluerer FBI-psykolog – og Jeffersonian-teammedlem – dr. Lance Sweets Walter kompetanse til å konsultere på føderale saker. I prosessen begynner Sweets å forstå Walters uhåndgripelige gave og motivasjon om å finne det som ikke kan finnes. Willa deltar på en strandfest og havner i trøbbel.