S1, E2: Tupac stormer inn på scenen både innen musikk og i film, men å prøve å være en mainstream-stjerne og en militant aktivist samtidig kommer til en pris. Afenis aktivisme lander henne og Panther-kameratene hennes i sentrum av en politisk show-rettsak som kan ende med at de alle ender i fengsel for resten av livene sine.