Deep in Death
S2, E1: Når den nye sesongen begynner, lurer Castle på hvordan han kan reparere forholdet til Beckett, mens han strever med å bli ferdig med sin kommende bestselger, Heat Wave. Omstendighetene tvinger dem sammen igjen for å etterforske det mystiske drapet på en mann som blir funnet død, viklet inn i greinene på et tre.