S1, E1: Polygamisten Bill Henrickson bor med sine tre hustruer og syv barn i Salt Lake City. Bill er en vellykket forretningsmann som strir med å møte kravene både fra arbeidslivet og familiene. Som om ikke det var nok, får han sjokkerende nytt fra sine foreldre.