S1, E1: I 2005 ble underholdningsbransjen rystet da superstjernen Michael Jackson måtte møte i retten i Santa Barbara tiltalt for seksuelle overgrep mot barn. Jackson ble frikjent av domstolen, men saken har fortsatt å engasjere, og det har kommet flere anklager etter hans død. Denne dokumentaren i to deler tar oss med bak overskriftene om rettssaken og skildrer det skandaleombruste hendelsesforløpet.