S4, E1: I sesongpremieren våkner Elena morgenen etter ulykken til at hennes største frykt har blitt et faktum - hun døde med vampyrblod i kroppen og må nå gjennomgå den forferdelige forvandlingen til vampyr... eller gå en sikker død i møte. Stefan lover Elena at han og Bonnie vil finne en vei ut av situasjonen, men Damon er rasende på broren for at han lot Elena dø i utgangspunktet. Bonnie betaler en f...