Kill or Be Killed
S2, E5: Mason (TAYLOR KINNEY) forteller Tyler mer om Lockwood-familiens forbannelse. Stefan og Damon krangler om hvordan de bør takle Mason. Elena prøver å forhindre at Jeremy blir mer involvert i Lockwood-mysteriet, men Jeremy velger å tilbringe mer tid med Tyler. Mason gir sheriff Forbes (MARGUERITE MACINTYRE) overraskende informasjon som fører til en kveld fylt med vold, erkjennelser og hjertesorg.