S1, E1: Bear tar med seg Oscar-vinneren Natalie Portman inn i de trange dalene i Escalante-ørkenen. Underveis lærer han henne tekniske fjellklatringsferdigheter, som hvordan man fester fjellbolter når man klatrer i tau, hvordan man overfører tausystemer og hvordan man lager og tenner et signalbål. På dag 2 setter Natalie disse ferdighetene som Bear har lært henne til verks, og må utføre dem for at begge skal komme seg ut.