S2, E1: Da Mike kommer hjem, oppdager han at Zach holder Susan som gissel og må finne en måte å redde dem begge på. Lynette har et jobbintervju til en toppjobb i et stort reklamefirma nå som Tom skal være hjemme med barna. Sjefen hennes, Nina, er skeptisk til å ansette en firebarnsmor, og Lynette gjør alt for å imponere henne. Rex’ mor, Phyllis, kommer til sønnens begravelse og driver Bree til vanvidd. Gabrielle har skyldfølelse rundt sidespranget og begynner pliktmessig å besøke Carlos i fengsel.