S1, E1: Etter Boston-massakren blir John Adams upopulær når han blir forsvarsadvokat for de britiske soldatene. Han blir tilbudt en plass i den kontinentale kongressen. Etter en tale for velgerne begir han seg mot Philadelphia og en usikker framtid.