S1, E1: På sin første dag som lærling må en idealistisk DR. DEVON PRAVESH (Manish Dayal) ta inn over seg hvor brutal hverdagen som medisinsk behandler er, når tredjeåringen DR. CONRAD HAWKINS (Matt Czuchry) tar ham under vingene sine og lærer ham sine ukonvensjonelle måter å behandle pasientene på. I mellomtiden utfordrer Conrad kirurgisk sjef, DR. SOLOMON BELL (Bruce Greenwood), som bruker makt og trusler for å skjule sine tabber.