S1, E5: Batiatus får sitt livs tilbud. Det betyr at Spartacus og Crixus må overvinne hatet mot hverandre og sammen slåss mot en legendarisk og ubeseiret motstander. Mislykkes de, blir konsekvensene katastrofale.