S1, E3: Tupacs problemer med loven eskalerer, med flere forskjellige arrestasjoner i forskjellige delstater, og kulminerer at han blir anklaget for seksuelle overgrep i New York. Afeni er stemmen til New York Panther 21, forsvarer seg selv under rettssaken og sjokkerer verden når dommen faller. Tupacs rettssak får en annerledes avslutning.