S1, E3: Jack og Hurley får vite en skremmende hemmelighet om Kate, når politimesterens liv henger i en tynn tråd. Kate, Charlie, Sawyer, Sayid, Boone og Shannon grunner på øyas mysterier som de har avdekket, og er bekymret for om det vil skape panikk om de forteller om det til de andre. Lockes vennskap med Walt plager Michael.