S2, E12: Jamie gjør alt for å unngå at jakobitthæren havner i det nært forestående blodbadet på Culloden-heiene. Claire prøver å trøste den syke Alex Randall. Hun blir lamslått når Alex avslører en vanvittig plan for å redde sitt barns mor.