S1, E1: Med bevis på at forhistoriske skapninger fortsatt lever, samles en gruppe ledet av professor George Challenger for å dra på en ekspedisjon for å avdekke mer. De vet lite om hvem og hva de skal møte dypt inne i Amazonas-jungelen.