The Petrified Forest
S1, E3: Det større Yellowstone-området sitter på toppen av et vulkanisk varmepunkt der ødeleggende geologiske hendelser utfoldet seg. Resultatet? En bisarr kirkegård av fossilskoger som inneholder levningene av trær som døde fra smeltet lava, aske og leire for rundt 50 millioner år siden.