S8, E15: Da Brennan (Emily Deschanel) blir skutt mens hun jobber sent på lab-en på Jeffersonian, blir hun brakt til sykehuset i kritisk tilstand. På sykehuset sliter hun med visjoner om moren som trosser hennes vanlige logikk. Samtidig peker alt på at Brennans angriper kan knyttes til Jeffersonian.