S1, E2: Kitty Pryde fra Chicago oppdager sine mutant utfasingsevner. Xavier sender Jean Grey på et oppdrag for å rekruttere henne, kun for å oppdage at hun allerede har blitt overtalt av Lance Alvers, også kjent som mutanten Avalanche.