Tingen i hullet
S1, E4: Etter en mislykket kamp mot Crixus må Spartacus slåss for den gjeldstyngede Batiatus. Han blir sendt under jorden, til et sted med mye smerte og lidelse. Det er nå opp til Spartacus å gjøre Batiatus gjeldfri.