S1, E11: Lucas haster med å sette sammen de siste bitene av det mystiske apparatet sitt, i forkant av ankomsten til den 11. pilegrimsferden. Jim og Taylor konfronterer koloniens «Sekser»-muldvarp. Skye gjenforenes med et kjent ansikt, og Terra Nova forbereder seg på krig.