S1, E2: Da orkanen Katrina hadde passert New Orleans, oppdaget innbyggerne at dikene rundt byen hadde kollapset og at byen var oversvømt som et badekar. Redningsarbeidere og lokale helter hjalp med å redde innbyggerne. Mange måtte dra fra husene sine for å slippe unna oversvømmelsene. Mens innbyggerne kjempet for å overleve, ble myndighetenes udugelighet eksponert i takt med at vannet steg.