The Express
Ernie Davis er en talentfull afroamerikansk atlet. Ben Schwartzwalder, treneren ved Syracuse University, rekrutterer Davis i en tid da borgerrettsbevegelsen var i vekst, men Davis opplevde fortsatt diskriminering. Hvordan han takler dette og måten han utfordrer Schwartzwalder til å beskytte spillerne sine står som en årsak til flere gode sesonger på fotballbanen.