Beuys
Beuys, mannen med en hatt, et feltstykke og Fettecke. 30 år etter hans død, er han fortsatt en visjonær forut sin tid. Beuys forsøkte å forklare at ‘penger ikke burde være en vare i seg selv’. Han forsto at pengehandel ville ende opp med å undergrave demokratiet. Beuys bokser, diskuterer med, kjefter på, og forklarer bilder til en død hare. Han spør med et smil rundt munnen: "Vil du ha en revolusjon uten latter?". Hans utvidede definisjon på hva som er kunst satte ham i sentrum av en sosial dialog som fortsatt er relevant den dag i dag. "Beuys" er en montasje av utallige, tidligere ubrukte lyd- og bildekilder. Regissøren Andreas Veiel og teamet hans har lykkes i å skape et enestående verk. "Beuys" overgår det man forventer av et ordinært filmportrett, og gir et intimt møte med et menneske, hans kunst og hans verden av ideer.