Defiance
Året er 1941 og de tyske styrkene har inntatt Øst-Europa. De tre brødrene Bielski (Daniel Craig, Live Schreiber og Jamie Bell) unngår fangenskap og finner beskyttelse i den tette skogen de har kjent siden de var barn. Her starter de en desperat kamp mot nazistene og snur en primitiv kamp for å overleve.