Diament Olgi
Polen, på begynnelsen av 80-tallet. Olga er sju år gammel og veldig glad i faren sin. Da kjæledyr-sirissen hennes dør, innser hun at tiden er noe man ikke kan skru tilbake. For å trøste Olga forteller faren henne en merkelig historie om en kjempe med øyne av diamanter. Historien forklarer tidens natur. Snart oppdager de begge hvordan denne legenden påvirker livene deres. Diamantene er ekte!