Feber i blodet
Feber i blodet er en amerikansk dramafilm fra 1961 regissert og produsert av Elia Kazan og med manus skrevet av William Inge. Filmen handler om skjebnesvanger kjærlighet mellom to tenåringer i en småby Kansas i slutten av 1920-årene. Den berører tema som undertrykt seksuelt begjær, forelskelse og kjærlighetssorg. Hovedrollene spilles av Natalie Wood og Warren Beatty.