Frankenstein
Kenneth Branagh har regissert denne versjonen av Mary Shelleys klassiske skrekkroman og spiller selv den unge legen Victor Frankenstein som blir besatt av tanken på å skape liv av dødt materiale. Ved hjelp av diverse likdeler og elektrisitet lykkes han til slutt med å fremstille et monster (Robert De Niro) – for senere å se det vende seg mot ham. I øvrige roller ses Helena Bonham Carter, Tom Hulce og John Cleese.