Ivanhoe
Robert Taylor og Academy Award-belønte Elizabeth Taylor har hovedrollene i Sir Walter Scotts episke historie om ære, romantikk og ridderlighet – Ivanhoe. Året er 1194 og kong Rikard Løvehjerte må utløyses fra kongen av Østerrike som har tatt ham til fange. Rikards onde bror, John, planlegger å overta tronen. Mens Robin av Locksley kjemper som Robin Hood, risikerer en annen mann, Ivanhoe (Taylor), alt for kongen sin – og for Rebecca (Taylor), kvinnen som han elsker, sin ære. Filmet i England og Scotland.