Mikrobe og Bensin
Mikrobe er en sjenert gutt, som ofte forsvinner i tegningene sine. Bensin er et smart, oppfinnsomt barn som begynner på skolen midt i semesteret. De to blir øyeblikkelig gode venner, og mens sommerferien kommer nærmere, vet de begge at de ikke ønsker å tilbringe to måneder med sine respektive familier. Takket være en gressklipper og noen planker, bygger de sin egen "bil" og legger ut på eventyr langs Frankrikes veier.