Miller's Crossing
Tom Reagan er håndlangeren til en mafiasjef i en amerikansk storby på 1930-tallet, hvor rivaliserende mafiagjenger kjemper om kontroll. Han havner imidlertid i unåde hos sjefen og forsøker å komme i varmen til rivalen hans. Snart tvinges vennskap og lojalitet til bristepunktet. Stemningsfullt gangsterdrama i regi av de Oscarbelønnede Coenbrødrene Joel og Ethan ("True Grit"), med Gabriel Byrne ("Enemy of the State"), Albert Finney ("Skyfall"), Marcia Gay Harden ("Mystic River") og John Turturro ("The Big Lebowski") i hovedrollene.