Misery
Kathy Bates vant Oscar for sin innsats i denne thrillerklassikeren basert på Stephen Kings roman. Den populære forfatteren Paul Sheldon (James Caan) kommer ut for en stygg bilulykke ute på landet. Han blir alvorlig skadet, men reddes av sykepleieren Annie Wilkes, som tar ham med hjem for å hjelpe ham. Hun viser seg å være en stor beundrer av bøkene hans. Hun er i tillegg fullstendig gal...