I filmen, som foregår i nær fremtid, har den pensjonerte innbruddstyven Frank to voksne barn som er bekymret for at han ikke lenger vil klare å leve alene. De er fristet til å plassere ham på et pleiehjem helt til Franks sønn velger et annet alternativ: mot den gamle mannens vilje, kjøper han en menneskelignende robot til Frank. Roboten er programmert til å forbedre Franks fysiske og mentale...