Roll Bounce
Det er sommer, året er 1978, og hvis du ser etter noe gøy å finne på, er det bare ett sted å gå: den lokale rulleskøytebanen, hvor diskomusikken er het, jentene er enda hetere, og atmosfæren er dynamitt. Xavier Smith (Bow Wow), også kjent som X, er en ung, talentfull rulleskøyteentusiast som, sammen med gjengen hans, regjerte rulleskøytebanen på sørsiden av Chicago, Palisades Gardens. Men når favorittstedet deres legges ned, markerer det slutten på én tidsepoke og starten på en annen der guttene må ut i ukjent farvann: nordsidens luksuriøse Sweetwater-bane, med de velkledde guttene og de nydelige jentene i de korte skjørtene. For X og vennene hans, er Sweetwater en ukjent verden som muliggjør en umulig drøm: å vinne banens årlige Roller Jam-konkurranse.