Scooby-Doo! og det 13. Spøkelsets Forbannelse
Da Mystery Inc. tabber seg ut i en viktig sak og anklager en uskyldig mann, blir de tvunget til å førtidspensjonere seg fra jobben som forbryterjegere. Det tar imidlertid ikke lang tid før deres gamle venn Vincent Van Ghoul trenger hjelp og lokker dem tilbake igjen. Alt startet en sommer da Scooby-Doo, Shaggy og Daphne i all hemmelighet fanget 12 av verdens skumleste spøkelser, men den ondeste av dem alle unnslapp ... det 13. spøkelset. Med det 13. spøkelset på frifot må gjengen avdekke gamle hemmeligheter og sette punktum for uoppgjorte saker. Finn frem boblejakka og sett kurs for de snødekte fjellene i Himalaya i denne skrekkelig morsomme originalfilmen, der iskalde biljakter, krystallkuler og hårreisende magi venter.