Semi-Pro
Will Ferrell har hovedrollen i denne elleville komedien om et basketballag som prøver å avansere til NBA. Jackie Moon er en tidligere sanger hvis liv kretser omkring det mislykkede basketballaget Tropics. Jackie både eier og spiller i Tropics, men så får han og hele teamet beskjed om at den ligaen de tilhører skal legges ned. Den eneste sjansen de har for å overleve, er å kvalifisere seg til NBA.