Simon
I denne sprø komedien med Alan Arkin, Wallace Shawn, Fred Gwynne og Madeline Kahn utføres et hjernevask-eksperiment på en psykolog for å overbevise ham om at han er et romvesen. Simon (Arkin) er en oppblåst professor som lures av en gjeng genier i en tenketank. Becker (Austin Pendleton) leder de sprø tenkerne i å finne på snodige leker for å underholde seg selv i stedet for å løse globale problemer. De klarer å overbevise Simon om at han er et romvesen, men han stikker av og søker tilflukt i et merkelig kollektiv som ledes av en tidligere TV-direktør (Adolph Green) som bruker Programbladet som bibel. Simons liv blir ikke enklere av at hæren begynner å jakte på ham med ordre om å skyte.