Sphinx
I denne romantiske eventyrthrilleren regissert av Franklin J. Schaffner (Planet of the Apes, Patton, Papillon, The Boys From Brazil) og med Lesley-Anne Down, Frank Langella og John Gielgud i rollene, jakter noen på turister utenfor sesongen. En vakker og dedikert egyptolog trues på livet gjentatte ganger på vei fra Kairo til Kongenes dal i Luxor. Hun er på jakt etter en mystisk grav, noe som også interesserer svartebørsmarkedet. Basert på en roman av Robin Cook.