Spider-Man
Den gjennomsnittlige tenåringen Peter Parker forvandles til en superhelt etter å ha blitt bitt av en radioaktiv edderkopp. Når hans elskede onkel blir brutalt drept under et ran, sverger unge Peter å bruke kreftene sine til å hevne ham. Under navnet "Spiderman" forsøker han å fjerne kriminaliteten fra gatene, og havner i konflikt med superskurken "Green Goblin".