The DUFF
Bianca går på high school og får panikk når hun oppdager at hun har blitt tildelt den fornærmende tittelen DUFF - "Designated Ugly Fat Friend" - en jente man blir venn med bare for å komme nærmere hennes pene venninner. Med hjelp fra barndomskompisen Wesley bestemmer hun seg for å utfordre stereotypene.