Den eldre flaggermusforskeren, professor Abronsius og hans assistent, Alfred, drar til en fjerntliggende landsby i Transilvania på leting etter vampyrer. Alfred forelsker seg i vertshuseierens unge datter, Sarah. Men hun har blitt sett sammen med den mystiske greven Krolock som bor i et mørkt og skummelt slott utenfor landsbyen...